
Nieuwbouw Odijk-west stapje dichterbij
14 juni 2022 om 13:16 NieuwbouwODIJK Zeven bouwbedrijven en ontwikkelaars tekenden op 14 juli gezamenlijk een ‘raamovereenkomst’ met de gemeente Bunnik. Deze overeenkomst is het vervolg op de intentieovereenkomst die in mei werd getekend. Hierna komt de samenwerkingsovereenkomst. Heel wat handtekeningen worden zo verzameld om stapje voor stapje dichter bij realisatie van 1200 woningen in tien jaar tijd in Odijk-west te komen.
In de raamovereenkomst staan afspraken over de manier van samenwerken tussen de verschillende partijen. De inhoud komt deels overeen met de Gebiedsvisie Kersenweide, die werd vastgesteld door de gemeenteraad. Al deze stappen zijn nodig om de wensen van de inwoners en de lokale politiek straks terug te laten komen in de uiteindelijke nieuwbouw.
De raamovereenkomst is getekend door de zeven ontwikkelende marktpartijen: Van Wanrooij Projectontwikkeling, Nijhuis Bouw, Heilijgers (Ontwikkelcombinatie Odijk West), Jansen Bouwontwikkeling, Bunnik Projecten & Bouw, BPD Gebiedsontwikkeling en Van Wijk. Wethouder Ali Dekker tekende namens de gemeente.










