Afbeelding
Photo by Anne Nygård on Unsplash

De aloude brief of kaart kan nog altijd op veel waardering rekenen

10 maart 2022 om 15:56 Partnercontent

Het is in deze tijd haast niet voor te stellen dat we in vroeger tijden jarenlange correspondentie onderhielden met familie of geliefden. Soldaten aan het front aan de andere kant van de wereld stuurden brieven naar hun ouders of echtgenoten. Die brieven deden er vaak weken over om op de plaats van bestemming te komen. In oorlogstijd werden belangrijke berichten met postduiven verzonden, die een kokertje met het bericht over honderden kilometers over konden brengen. Tegenwoordig is een appje of een mailtje het meest gebruikte middel om een boodschap snel over te brengen.

Toch bleek het dat er afgelopen kerst enorm veel kaarten werden verstuurd. Door de corona won de verstuurde kerstkaart weer aan populariteit. We wilden familie en vrienden massaal met een kaartje laten weten, dat we ze niet vergeten waren en dat de fysieke kerstdis echt gemist werd.

Zowel privé als bedrijfsmatig waren telefoon en brief decennialang het belangrijkste communicatiemiddel. De alom bekende blauwe belastingbrief kun je nog steeds gewoon door de brievenbus krijgen. Een poststuk waar menigeen niet op zit te wachten, vanwege een naheffing die betaald moet worden. Ook brieven van het incassobureau of de deurwaarder zijn bij niemand populair. Veel van die aanmaningen worden tegenwoordig per mail verzonden. Daarbij is het vaak maar moeilijk te onderscheiden of het om spam of phishing gaat.

Ondernemers

Veel ondernemers willen graag nieuwe klanten bereiken om een nieuwe collectie of bijzondere dienst aan te bieden. Om je publiek te bereiken kun je dat doen door middel van reclame op verschillende kanalen. Daarbij bestaat de keuze uit print via magazines of de aloude gedrukte krant. Daarnaast zijn radio of televisie ook een veel gebruikt middel om naamsbekendheid te genereren.

Door de opkomst van internet heeft dit medium een enorme vlucht gemaakt om reclame te maken. Hiervoor is een eigen website een goed middel en maken ondernemers ook gebruik van google ads en adverteren op facebook. Aan de hand van het aantal views en de waarde van zoekwoorden betaalt zo’n ondernemer een bedrag. Al met al blijft het toch een onpersoonlijke manier van benaderen van potentiële klanten.

Persoonlijk

Ga je toch voor een meer persoonlijke aanpak dan kun je beter een mailing maken door middel van gepersonaliseerd drukwerk voor in de brievenbus. Ga je daar als ondernemer mee aan de slag kun je daarvoor het beste een specialist in de arm nemen. Vanwege de aangescherpte regelgeving rondom privacy wil je natuurlijk als ondernemer niet aanlopen tegen een onverwachte boete. Gelukkig zijn er direct mail bedrijven die je het werk uit handen kunnen nemen en je post via de op dit ogenblik geldende regels kunnen versturen. De aandacht die je krijgt via een poststuk door de bus die ook aan het persoon gericht kan zijn is ook vele malen groter dan een digitale mail. Met een specialist kun je samen in gesprek gaan en bepalen wat jouw doelen als ondernemer zijn. Met een bestand op maat die past binnen de doelgroep of binnen een bepaalde regio ligt met geselecteerde postcodes kan een zo optimaal mogelijk rendement behaald worden.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie