Afbeelding
Foto: Shutterstock

SEO is veel meer dan sterke content op je website

28 februari 2022 om 00:00 Partnercontent

Wanneer een ondernemer zich richt op SEO wordt de focus vaak gelegd op het toevoegen van content. Des te meer content er op een website geplaatst wordt, des te groter is de kans dat deze op zoekwoorden zal scoren is vaak de gedachte. SEO is echter veel meer dan het toevoegen van content. Daarbij zal een professioneel SEO bureau nooit willekeurig content toevoegen. Dit wordt voorafgegaan door een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Naast het toevoegen van nieuwe- en het optimaliseren van bestaande content is het belangrijk te werken aan technische factoren van een website. Ook deze hebben invloed op de posities hiervan in de zoekresultaten.

Belang SEO strategie voor ondernemers 

Voor ondernemers is het steeds belangrijker geworden aandacht te besteden aan de SEO strategie van hun website. Consumenten gebruiken het internet om verschillende partijen en producten met elkaar te vergelijken, alvorens online diensten en producten af te nemen. Steeds minder consumenten bezoeken een fysieke winkel voor bijvoorbeeld hun elektronica, kleding en cadeaus. Ben je als ondernemer niet goed vindbaar, dan loop je zeer waarschijnlijk potentiële klanten mis. Het inschakelen van een SEO specialist helpt de SEO strategie voor een website vorm te geven en deze vervolgens door te voeren. Een SEO bureau kan ondernemers veel tijd en hoge kosten besparen.

Verschillende factoren van zoekmachine optimalisatie 

Zoekmachine optimalisatie bestaat in de basis uit drie elementen, namelijk: content, techniek en een linkprofiel. Er zijn veel meer factoren, maar die zou je ieder aan één van deze pijlers kunnen koppelen. Het is belangrijk dat een website waarde toevoegt voor een bezoeker. De website moet content bieden, die de vraag die een bezoeker heeft beantwoordt tijdens diens bezoek. Daarbij wil een bezoeker het antwoord binnen een paar muisklikken vinden. De snelheid waarmee een bezoeker een antwoord vindt, hangt gedeeltelijk samen met de techniek achter de website. Een website moet snel laden. Duurt het langer dan een seconde, dan klikken bezoekers deze vaak al weg. Er zijn immers tientallen andere partijen te vinden in de zoekmachine.

Werken aan een linkprofiel voor je website

Naast de verbeteringen die je op de website zelf door kunt voeren, zijn er ook een aantal externe factoren. Het linkprofiel van de website is hier een voorbeeld van. Des te groter het aantal externe websites wat naar de jouwe verwijst, des te waardevoller zal een zoekmachine je website inschatten. Immers, als er vaak naar je website verwezen wordt zal deze wel waarde bieden aan een gebruiker is de gedachte. Zelf investeren in het uitbreiden van een linkprofiel pakt niet altijd goed uit. Denk aan een link op een website zonder relevantie of waarde. Een SEO specialist kan je dergelijke onnodige kosten helpen te besparen.  

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie