Klantervaringen onmisbaar om gemeente kritisch te volgen

13 mei 2016 om 00:00 Lokaal nieuws

Met veel plezier heb ik de column van Wouter de Kleyn in het groentje van 11 mei gelezen. Met de vrijheid van een columnist schetst hij hoe de zorg vanuit de WMO verschraalt nu de WMO en de jeugdzorg bij de gemeente ondergebracht zijn. In de column koopt de gemeente dit af met een gezellige cliëntenmiddag om de ervaringen te horen.

M.n. het laatste is ludiek geschreven. Ik wil hier wel een kanttekening bij maken. Het lijkt toevallig dat de WMO raad echt op de 10e juni een klanten middag organiseert voor bewoners die gebruik maken van een WMO voorziening of Jeugdzorg.

De onafhankelijke Wmo-raad Bunnik adviseert de gemeente over het beleid en de uitvoering in het sociaal domein: Wmo, jeugdhulp en participatie. We doen dat het beste als we weten wat er speelt. Daarom organiseren we jaarlijks een klantendag, bedoeld om ervaringen van klanten van de gemeente te horen. Dit is voor de WMO raad (binnenkort Adviesraad Sociaal Domein) een belangrijke informatiebron om de gemeentelijke beleidsmakers goed en scherp te kunnen adviseren.

De WMO raad wil daarom graag van zoveel mogelijk gebruikers ervaringen horen over de zorg die nu vanuit de gemeente geboden wordt en welke suggesties er zijn voor verbetering. Ik hoop veel gebruikers te ontmoeten op 10 juni om 15.00 uur in het gemeentehuis. Juist om de gemeente scherp te kunnen houden.

Leo Rijpstra

lid WMO raad Bunnik

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie