Politiepost is bij gemeente ingetrokken

21 december 2015 om 00:00 Algemeen

Eind vorig jaar gaf de minister al aan dat er 200 politieposten zouden sluiten, om bij te dragen aan de bezuiniging van 230 miljoen euro die gepaard moet gaan met de vorming van de Nationale politie. Portefeuillehouder burgemeester Hans Martijn Ostendorp: "Ook de politiepost van de gemeente Bunnik stond op die lijst." De politie en de gemeente hebben erover gepraat en samen besloten om de politiepost een plek te geven in het gemeentehuis. Ostendorp: "We vinden het belangrijk dat de politie bereikbaar is. Dat hier aangifte gedaan kan worden voor eenvoudige zaken. Voor ingewikkelde zaken kunnen mensen al langer naar Zeist."

De ruimte die de politie straks huurt van de gemeente, is drie keer zo klein als de ruimte die ze had, aan de zijkant van het gebouw. De oude ruimte is alweer verhuurd per 1 september, aan een accountantskantoor. Dat is de eerste commerciële partij die zijn intrek zal nemen in het gebouw van het gemeentehuis.

Wijkagent Ruud de Bruin ziet voor- en nadelen van de verhuizing. "De ruimte is veel kleiner, waardoor we geen ruimte hebben voor kleedkasten en wapenkluizen. Dat betekent dat we als wijkagent eerst naar Zeist moeten om op te starten. Daarna kunnen we naar Odijk om aan het werk te gaan." Een voordeel is de nieuwe locatie. "We zaten al tegen het gemeentehuis aan, maar je merkt toch, nu we hier een week zitten, dat de drempel tussen ambtenaren en wijkagenten verder verlaagd is. We lopen nog makkelijker bij elkaar naar binnen. Ook voor inwoners zijn we beter zichtbaar."

Bezoekers voor de politie kunnen nu de hoofdingang van het gemeentehuis nemen en zich melden bij de receptie. Openingstijden van de politiepost zijn: maandag 09.00 - 13.00 uur, woensdag 13.00 - 17.00 uur en vrijdag 09.00 - 13.00 uur. Buiten deze tijden is het ook mogelijk om een afspraak te maken met wijkagenten Pascal Tatuhey, Martin de Bruin en Ruud de Bruin. (AC)

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie