
Broodje te lang in magnetron: hulpdiensten rukken uit voor brand in woonzorgcentrum De Weijer in Bunnik
22 februari 2025 om 20:21 BrandBUNNIK Zaterdag 22 februari rond 19.00 uur rukten de hulpdiensten uit voor een woningbrand in woonzorgcentrum De Weijer in Bunnik. De korpsen Bunnik en Zeist kwamen ter plaatse. Een derde voertuig uit Utrecht kon halverwege retour.
De medewerkers hadden al diverse bewoners naar buiten laten gaan. De oorzaak van het alarm was een broodje dat te lang in de magnetron had gelegen en daardoor een zodanige rookontwikkeling gaf dat het brandalarm afging.
De brandweer heeft de kamer geventileerd waarna de bewoners weer terug naar binnen konden.













